Kaboutervoetbal

Kaboutervoetbal.jpg

Kaboutervoetbal

In het seizoen 2008-2009 is onze vereniging begonnen met Kaboutervoetbal. Volgens het woordenboek is een kabouter een sprookjesdwerg met puntmuts maar bij SV de Heracliden is de kabouter onze jongste voetballer die nog niet in competitieverband kan voetballen maar wel al mee wil doen. Bewegen is belangrijk voor kinderen en daar kun je wat ons betreft niet vroeg genoeg mee beginnen. En wat is er leuker om dat samen te doen en daarbij lekker tegen een bal te trappen ? Soms met een scheidsrechter erbij die je spelenderwijs wat spelregels leert.

Kaboutervoetbal bleek direct aan te slaan en we proberen deze jongste jeugd (4 tot 6 jaar) spelenderwijs al wat balvaardig te maken maar vooral ook al te wennen aan het samen sporten. Voorafgaand aan het voetbal vertelt de begeleid(st)er altijd wat we buiten gaan doen en na een uurtje spelen met de bal (en vooral met elkaar) gaan we daarna gezellig in de kantine samen iets eten of drinken. Ouders zijn hierbij belangrijk en van harte welkom.

Op de website geven we tijdig aan wanneer we Kaboutervoetballen. We hebben een vast groepje vrijwilligers die het Kaboutervoetbal begeleiden. Dit zijn selectiespelers van het 1e en 2e elftal aangevuld met speelsters van de dames. Dit stukje verbinding vinden we belangrijk en voor Kabouters is het leuk om hun voorbeeld ook eens bij een echte wedstrijd te kunnen zien spelen.

Deelname aan het Kaboutervoetbal kost 1 euro per keer. Aan het eind van het voetbalseizoen gaan we op de Heraclidendag (traditionele slotdag van het voetbalseizoen) iets leuk met en voor onze Kabouters doen. Daar wordt deze kleine bijdrage dan ook voor gebruikt. Afgelopen jaar speelden we bijvoorbeeld een mini-WK waarbij onze dwergen een echt WK-shirt ontvingen. Uiteraard zal ook het Sinterklaasfeest dit jaar niet geruisloos aan de jongste jeugd voorbij gaan. Kortom: kom vooral met Uw kind naar het voetbalveld en laat ze lekker meevoetballen. Iedereen, ook opa's, oma's, andere familie of buren zijn van harte welkom.
Wil je graag een keer meedoen, neem dan contact op met Pieter Wiertsema Tel: 06-46495903